Začínáme posilovat

10

Spousta z nás touží po vysněné postavě, ale jen ti odvážnější se přinutí pro to něco začít dělat. Pokud se ale však už rozhodnout, většinou váhají jak a čím začít. Jiní zase bojují s obavami, aby se mi okolí nevysmálo, protože jsou méně zkušení a neví správně, jak s kterými cvičícími stroji zacházet. Obavy však musí jít stranou, pokud chcete dosáhnout své vysněné postavy. Jednoduše si řekněte, že jdete do toho a začněte posilovat.

Poprvé v posilovně

Než se vydáte do posilovny, ujasněte si, proč ji chcete pravidelně navštěvovat, co je vaším cílem a jakou máte motivaci. To jsou totiž stavební kameny proto, abyste u dlouhodobého tréninku skutečně vydrželi. Nebojte se, že by se na vás v posilovně někdo divně díval proto, že jste nováček. Každý z nich musel někdy začínat a bal tak ve stejné roli jako vy. Většinou se naopak setkáte s ochotnými lidmi, kteří vám rádi vysvětlí, jak které přístroje používat. Do posilovny si s sebou kromě pohodlného sportovního oblečení a kvalitních bot vezměte také dva ručníky – jeden použijete během cvičení jako podložku, druhý se vám bude hodit do sprch. Nezapomeňte ani na pití, nejlépe však obyčejnou vodu nebo iontový nápoj. Rozhodně si nenoste sladké limonády nebo mléčné koktejly, protože z těch bych se vám během cvičení mohlo udělat nevolno. Pijte ale pochopitelně také s rozumem a přiměřeně. Vypití jednoho litru vody najednou také není pro váš organismus tím nejlepším řešením.

Využijte služeb osobního trenéra

Pro vaše první dny v posilovně je dobré investovat do kvalitního osobního trenéra. Ačkoliv vám možná teď přijde zbytečné platit si člověka za to, že vám bude radit, věřte, že z dlouhodobého hlediska je to velmi výhodná investice. K čemu vám bude to, že budete často a poctivě cvičit, když dané cviky budete provádět špatně? Od toho je tu osobní trenér, který ví, jak na správnou techniku jednotlivých cviků. Nejdůležitější je ale to, že s vámi udělá vstupní rozhovor, na základě kterého se rozhodne pro další postup. Podle toho, na které partie se chcete nejvíce zaměřit, vám sestaví rozpis cvičení. Doporučí vám, jaké cviky jsou pro vás ty nejvhodnější, jak často byste je měli opakovat a po kolika sériích. Pokud potřebujete poradit i se stravováním, doporučí vám, které potraviny byste měli nově zahrnout do svého jídelníčku a které by měly naopak pryč. Podle toho, jak je na tom vaše kondice a jak se bude postupně vyvíjet, bude upravovat jednotlivé cvičební plány. Vždy tak budete mít jistotu, že děláte maximum proto, abyste dosáhli svých cílů. Rozhodně je využití služeb osobního trenéra skvělým startem pro každého začátečníka, avšak i ti pokročilejší se na něj občas rádi obrací, aby prokonzultovali další postup ve svém cvičebním programu.