Objevte výhody intervalového tréninku

12

Dnes se podrobněji podíváme na velmi populární intervalový trénink, který si získal již řadu sportovních nadšenců. Ačkoliv je samotný trénink náročný a nezvládne ho tak úplně každý, je značně oblíbený, protože právě díky střídání intenzity cvičení a náročnosti vlastního tréninku je mnohem efektivnější než obvyklý vytrvalostní trénink. Pokud i vás láká vyzkoušení intervalového tréninku, tak neváhejte a vyzkoušejte jej ještě dnes. Kdo ví – třeba vám tento způsob bude vyhovovat ze všech nejvíc a už u něj zůstanete.

Co je to vlastně intervalový trénink

Jak asi tušíte, bude se jednat o rozdělení tréninku do několika intervalů a to podle intenzity prováděné sportovní činnosti. Během tohoto typu tréninku střídáte aerobní a anaerobní činnost. Právě pro svoji náročnost bývá intervalový trénink kratší než vytrvalostní a to tak, že trvá většinou dvacet až třicet minut. Pak už má tělo odcvičeno a je připraveno na následnou regeneraci a růst svalů. Pokud si chcete dát opravdu do těla, bude pro vás intervalový trénink tím pravým. Spálíte během něj více kalorií a nepotřebuje k němu žádné speciální vybavení nebo složité plánování. Mnozí tvrdí, že intervalový trénink není pro každého, což by svým způsobem mohla být pravda, ale zvažte, že intervalový trénink může zahrnovat více druhů sportování, a proto stačí danou činnost přizpůsobit svým aktuálním dovednost a máte jistotu, že zvládnete intervalový trénink i jako začátečník.

Jaké jsou tipy intervalového tréninku

Prvním a nejpoužívanějším typem intervalového tréninku je postup rozcvička, dále pak střídání sportovní činnosti vysoké intenzity s činností nižší intenzity. Závěr pak patří postupnému zvolňování tempa. Jedná se o základní způsob tréninku, který byste si rozhodně měli vyzkoušet. Díky střídání intenzity si pořád budete udržovat určité svalové napětí, ale přesto budete mít dostatek prostoru si vydechnout. Přesto je tento typ doporučen už pro pokročilejší borce, kteří si umí hlídat tepovou frekvenci a ví, po kolika sériích opakování mohou skončit, aniž by se tím úplně odrovnali.

Pro úplně začátečníky je doporučený další typ intervalového tréninku a tím je střídání běhu a rychlé chůze, což možná budete znát pod označením indiánský běh. Ten je výhodný obzvlášť v tom, že si sami určujete své tempo i uběhnutou vzdálenost. Pokud tedy s během začínáte, běžíte jen několik minut a následně si dopřejete odpočinek v podobě rychlejší chůze. Takto proces běhu několikrát zopakujte a uvidíte, že po čase budete moci jednotlivé intervaly prodlužovat podle svého aktuálního sportovního výkonu.

Posledním typem intervalového tréninku je takzvaný HIIT, tedy vysoce intenzivní intervalový trénink, který je ale určen opravdu jen pro ty nejnáročnější z vás, kteří si jsou jistí, že je zvládnou. Od běžného intervalového tréninku se liší v tom, že fáze vysoké intenzity je časově delší až o desítky sekund.