Jak snadno zhubnout

15

Pokud vás trápí nadbytečné kilogramy, asi jste už přemýšleli o tom, jak se jich co nejrychleji zbavit a pokud možno nenávratně. Jistě víte, že bez práce nejsou koláče a hubnutí vyžaduje skutečně mnoho práce, trpělivosti a odříkání. Na druhou stranu fáze, která se dostaví poté, co se dostanete na svoji vysněnou váhu, rozhodně stojí za to a bude pro vás nejen skvělou odměnou, ale také perfektní motivací během samotného hubnutí. Udržujte si myšlenku na to, co bude poté, neustále v hlavě a uvidíte, že to půjde samo.

Chci zhubnout

Už jen to, že si uvědomujete, že potřebujte shodit nějaké to kilo, je dobrý krok. Hubnutí totiž začíná v hlavě. Spousta plnoštíhlých lidí si není schopna připustit, že má problémy s váhou. Proto se také nesnaží pro zhubnutí nic udělat. Pokud tedy víte, že nějaké to kilo potřebujete dát dolů, jste na nejlepší cestě ke skutečnému zhubnutí. Teď ještě přepnout mozek na režim shazování kilogramů. Jak? Rozhodně ne najednou, protože to by pro vaše tělo byl šok. Začít musíte postupně, takže si nejprve udělejte jasno v tom, do jakých změn se pustíte. Sestavte si něco jako hubnoucí plán, do kterého zahrnete všechny oblasti od sportu až po stravování a relaxaci. Buďte ale realisté a raději se držte při zemi. Nepřeceňujte své síly a schopnosti a nestanovujte si nereálné cíle. Časem vám totiž dojde, že je nemožné jich dosáhnout a budete jen zklamáni. Ze začátku si proto dejte menší cíle, například postupně do svého jídelníčku zařadit více zeleniny a naopak z něj ubrat sladkosti. Možná vám tento cíl zní jako lehce splnitelný, ale věřte, že tomu tak není. I když jeden den bez sladkostí jistě vydržíte, další to bude horší a horší. Principem hubnutí ale je silná vůle, bez které to nepůjde. Musíte si říct NE, a dokud se to nenaučíte, budou vaše snahy o zhubnutí marné.

Co a kdy cvičit

Pro shození přebytečných kilogramů je potřeba věnovat se kardio cvičení. Velmi oblíbený je například běh nebo rotoped. Než se však dostanete během sportu do fáze shazování kilogramů, potřebujete své tělo dostatečně zahřát. Například při běhu shazujete až po zhruba dvaceti minutách běhu. Hodit by se vám tedy mohlo hlídání tepové frekvence, podle které poznáte, kdy jsme ve fázi shazování tuků a kdy ne. Dobré na hubnutí je také plavání, takže pokud vám nepřeje počasí a vy nemůžete vyběhnout do přírody, vydejte se do bazénu a zaplavte si. Kardiu byste se měli věnovat alespoň třikrát týdně, pokud chcete opravdu zhubnout. Pokud se ptáte na ostatní druhy cvičení, mějte na mysli, že než se pustíte do zpevňování těla, potřebujete nejdříve shodit. Nemusíte se tedy věnovat sklapovačkám, přítahům na hrazdě a podobným cvikům pro skvělé a pevné břicho, protože na ty bude vhodná doba, až se vám podaří zhubnout a vaše tělo tak už nebude potřebovat shazovat kila, ale pouze zpevnit.