Jak se vybavit, když chcete trénovat doma

8

Důvodů, proč se celá řada sportovců raději posilování věnuje v pohodlí domova je mnoho. Většinou za to může příliš vzdálená posilovna, drahé permanentky nebo jen touha po cvičení v klidu bez pohledů cizích očí. I když má posilování v domácím prostředí své výhody, rozhodně se tu najde i pár komplikací. Jaké to jsou a jak se jim snadno vyhnout?

Kdy pro vás domácí posilování není vhodným řešením

Pokud jste teprve začátečník, bude se vám lépe z počátku cvičit v posilovně a to za asistence trenéra. Pomocí jeho rad se vyvarujete začátečnickým chybám, naučíte se správně pracovat s posilovacími přístroji a pochopíte, jak vlastně celý systém cvičení a nabírání svalové hmoty funguje. Rozhodně tedy s tréninkem nezačínejte doma, ale zaplaťte si alespoň několik lekcí s osobním trenérem. Až do tajů posilování proniknete hlouběji, nic vám nebude bránit v tom, abyste mohli cvičit doma. Nováčky často od posiloven odrazují obavy z toho, že se jim nebude dařit, že nebudou správně umět zacházet s přístroji nebo se jim bude někdo ze zkušenějších posmívat. Takové starosti ale hoďte za hlavu. Každý nějak začínal a prošel si touto situací stejně jako právě teď vy. To, že se musíte s chodem posilovny nejprve postupně sžít, se očekává. Nezapomínejte také na neustálou přítomnost personálu posilovny, který je tam od toho, aby pomohl nováčky zasvětit do světa činek a závaží. Nebojte se je oslovit a požádat o radu.

Jak zařídit domácí posilovnu

Pokud už za sebou máte několik tréninků, patrně už budete mít jasno i ohledně tréninkového plánu a sestavy posilování. Podle toho také budete svoji novou domácí posilovnu zařizovat. Zpočátku se vyhněte vysokým investicím do posilovacích strojů, ale zakupte si raději jen nějaké základní. Spíš se zaměřte na to, abyste svému tělu dopřáli takové aktivity, na které je zvyklé. Na rozehřátí v posilovně se využívá rotoped nebo běžící pás. Bez toho se ale doma obejdete, pokud jej nahradíte během venku. Chybět by vám rozhodně ve výbavě neměly činky a to ve více druzích – podle toho, kterou část těla chcete posilovat. Samozřejmostí je kvalitní a měkká podložka, bez které se při domácím cvičení neobejdete. Pořiďte si i některé fitness pomůcky jako jsou například overbally, posilovací gumy a podobně. Jejich cena není vysoká a přitom se s nimi dá dělat velmi mnoho cviků. Pokud je to možné, vsaďte si do dveří hrazdu, se kterou opět můžete provádět různé cviky. Teprve tehdy, až si budete jistí, že je pro vás posilování doma to pravé, pouvažujte o koupi dražšího posilovacího přístroje. Do té doby využijte možnosti různě experimentovat s méně nákladnými pomůckami, které však mohou posloužit stejně dobře. Důležité je dodržovat pravidelnost ve cvičení, nepolevovat, ale ani se naopak zbytečně nepřemáhat.