Jak na six pack

19

Vytvarované břicho a pravý six pack jsou motivací mnoha sportovců. Pokud mají někdy slabou chvilku, kdy chtějí s tréninkem skončit, je pro ně představa dokonale vytvarovaného břicha tím jediným, co je udrží u pravidelného cvičení. Pokud i vy toužíte po vysněné postavě, pak věnujte pozornost dnešnímu článku, kde se dozvíte, jak na věc, abyste svého snu dosáhli hravě.

Jaké cviky jsou nejlepší

Zkracovačky určitě znáte už od školy, kdy vám dávaly zabrat na hodinách tělocviku. Jsou však skvělým způsobem, jak dosáhnout vytvarovaného břicha. To však pouze v tom případě, že je provádíte správně, tedy vleže na podložce, s pokrčenými koleny a rukami za hlavou. Tento cvik nesmíte provádět rychle ani prudce, ale naopak pozvolna. Zvedat se totiž musíte pomocí břišních svalů, ne tlakem, ale tak, aby zabíraly. A věřte, že tímto cvikem zabírají skutečně hodně. Zkracovačky je dobré dělat třeba po sériích, Množství sérií i počet jednotlivých cviků můžete postupně navyšovat podle toho, jak budete vytrénováni. Dalším z možných cviků pro skvělé břicho jsou přítahy kolen. Ty se provádí na hrazdě, kdy pomocí břišních svalů přitahujete nohy k hrudníku. Zde si však dejte pozor, abyste cvik prováděli správně. Veškerou práci za vás musí odvést břišní svaly. Do stanovených se pozic se tedy musíte dostat pozvolně, nikoliv švihnutím nebo pomocí rozhoupání. Tak byste si totiž naopak mohli jen ublížit.

Proč to nepůjde bez aerobního cvičení

Abyste mohli rýsovat své břicho, potřebujete jednu zásadní věc a tou je shození nadbytečných kil. Pokud totiž máte větší břicho, nemůžete počítat s tím, že vám samotné posilování pomůže dosáhnout skvělého výsledku. Proto je potřeba do tréninku zapojit nějakou aerobní činnost. V létě si můžete jít například zaběhat. V zimě se ve fitness centru nejprve postavte na běžecký pás nebo rotoped. Aerobní cvičení byste se měli dopřát zhruba dvakrát až třikrát týdně. Nikdy by to nemělo být ve stejný den jako cvičení v posilovně. Vaše tělo potřebuje i čas pro odpočinek a regeneraci, takže vždy plánujte své sportovní aktivity s rozumem.

Strava pro dokonalé břišní svaly

Že s jakoukoliv sportovní činností souvisí i správná volba stravy je známá věc. Proto ani při budování six pack nesmíme zapomínat na vyvážený jídelníček. Minimálně 40 % vašeho denního příjmu jídla by měly být sacharidy, které najdete například v těstovinách, rýži, ovesných vločkách nebo celozrnném pečivu. Dále budete muset do jídelníčku zahrnout i bílkoviny. Všeobecně lze doporučit kvalitní maso, například kuřecí nebo králičí, dále také tvaroh či kefír. Čeho byste se naopak měli vyvarovat, jsou nežádoucí tuky. Pokud pravidelně snídáte koblihy s čokoládou, vaše snaha o získání skvělé postavy, je tak zbytečná. Nikdo neříká, že byste si jednou za čas neměli dovolit zhřešit a dopřát si něco méně zdravého, avšak pokud chcete dosáhnout svého cíle, bude pro něj třeba něco obětovat.