Doplňky stravy pro růst svalů

5

Dříve nebo později vás začne jistě lákat vyzkoušení některých potravinových doplňků, které vám pomohou s budováním svalové hmoty. I zde však platí, že všeho s mírou, a proto buďte opatrní, abyste svému organismu naopak neublížili tím, že budete konzumovat nadměrné množství těchto látek. Vždy na obalu najdete uvedenou doporučenou denní dávku a tu nikdy nepřekračujte. Pozor si ale dejte i na kombinace různých doplňků stravy, ačkoliv většina z nich je navržena tak, aby se s ostatními látkami snášela dobře.

Kam vyrazit pro potravinové doplňky

Většinou se můžete slušně zásobit v samotném fitness centru, kde sežene celou řadu potravinových doplňků. Koupit si můžete proteinové tyčky, iontové nápoje nebo práškovou klasiku v plastových dózách. Pokud budete mít štěstí a bude váš oblíbený podnik disponovat bohatým sortimentem, můžete uvedené výrobky sehnat ve více příchutích. Skvělým řešením pro vás bude ale i internetový obchod, kde máte jasný přehled o složení jednotlivých výrobků, dostupných variantách a cenách. Výhodou internetového obchodu oproti kamenné prodejně je především to, že vám zboží bude doručeno až domů a vy jej nemusíte nosit. Některé potravinové doplňky, např. proteiny v prášku, totiž bývají dostupné pouze ve velkých a tedy i těžších baleních.

Kdy doplňky stravy konzumovat

Zatímco energetický drink či tyčinku si můžete dopřát před i během samotného tréninku, doplňky stravy například v podobě proteinů konzumujte nejlépe až po ukončení tréninku. To je totiž doba, kdy v těle dochází k regeneraci a růstu svalů a zkonzumované proteiny tak budou využity co nejlépe. To ovšem neznamená, že si menší dávku můžete dát například jako doplněk snídaně. Vhodná pro vás v takovém případě bude například syrovátka nebo sója (oboje v podobě proteinu).

Co si nakoupit

Asi nejvíc vás zpočátku bude zajímat dostatečný přísun bílkovin, který si můžete zajistit například prostřednictvím proteinových přípravků. Zakoupit můžete různé druhy podle příchuti, složení a řady dalších faktorů. Dávkování proteinů závisí na konkrétním případě, takže pozorně čtěte obal, na kterém je doporučené dávkování vždy uvedeno. Samotné proteiny vám však pro růst svalové hmoty stačit nebudou, takže je doplňte aminokyselinami, které najdete pod značkou BCAA. Ty naše tělo potřebuje doplňovat, protože tvoří značné procento svalové bílkoviny. Stejně jako tomu bylo u proteinů, i BCAA můžete konzumovat ráno se snídaní. Další vhodnou dobou je krátce před tréninkem. Opět si ale hlídejte doporučenou denní dávku. Poslední významnou látkou, kterou můžete zakoupit v podobě doplňků stravy, jsou takzvané gainery, které obsahují bílkoviny i sacharidy. Opět je můžete přidat ke snídani nebo zkonzumovat krátce po tréninku. Využijí je zejména ti z vás, kteří chtějí budovat svaly co nejefektivněji.