Čtyři potraviny, které vám dodají potřebné bílkoviny

11

Bílkoviny jsou nezbytnou součástí jídelníčku každého sportovce. Pokud navíc chcete nabrat svalovou hmotu, měli byste si dostatečný přísun bílkovin hlídat o to důkladněji. Než se však rozhodnete investovat do některých alternativních způsobů, jak přijmout potřebné množství bílkovin například pomocí proteinových nápojů, zkuste se zamyslet nad tím, zda by nestačilo do svého jídelníčku přidat více jídel, které obsahují vyšší množství bílkovin. Pokud si nejste jisti, které potraviny to jsou, přinášíme vám dnes malou inspiraci.

Arašídové máslo

Často zmiňované bývá v souvislosti se zdravým stravováním jako vhodná alternativa k tradičnímu máslu či pomazánkám. Lze je konzumovat samostatně nebo společně s pečivem či ovesnou kaší. Pozor však na kalorie, kterých takto přijmete více než dost. Arašídové máslo je kromě bílkovin bohaté i na vitamín B, takže pokud jste vegetarián, rozhodně byste je měli zkusit zařadit do svého jídelníčku. Sehnat lze v tuzemských obchodech, ale můžete si je snadno připravit i doma. Do mixéru nasypete vyloupané arašídy a mixujete, dokud arašídy nepustí olej. Po krátké pauze pokračujte v mixování, dokud vám nevznikne máslová konzistence.

Vajíčka

Zásobuje vás vaše babička vajíčky z domácího chovu? Pak této možnosti využijte a připravte si omeletu nebo míchaná vajíčka a celou řadu dalších skvělých pokrmu, ve kterých vajíčka hrají prim. Obsahují mnoho bílkovin, a proto rozhodně nebude na škodu, když si najdou své místo i ve vašem jídelníčku. Všeho však s mírou a ani s vajíčky byste to tedy neměli moc přehánět, protože by se vám nadměrná konzumace vajec mohla nepříjemně vrátit v podobě vysoké hladiny cholesterolu.

Syrovátka

Možná vám zpočátku bude vadit její nezvyklá chuť, ale časem si na ni určitě zvyknete. Obsahuje mnoho proteinů a navíc má schopnost snižovat hladinu cholesterolu. Jedná se o oblíbenou pochoutku, která je součástí každého zdravého jídelníčku, takže pokud ji do něj zapojíte i vy, uděláte jedině dobře. Syrovátka obsahuje málo kalorií, což je dobré, pokud chcete shodit nějaké to kilo. Navíc vám velmi rychle zasytí, takže hlad pomocí ní zaženete na dlouhou dobu.

Jogurty

Jogurty všeobecně obsahují spoustu bílkovin, ale pokud opravdu chcete jejich pořádnou porci, sáhněte po řeckém jogurtu. Nejen, že je to jeden z nejkvalitnějších jogurtů vůbec, ale navíc v něm lze nalézt dostatečné množství bílkovin. Gurmánský požitek z lahodného jogurtu tak můžete spojit i s doplněním potřebných proteinů. Navíc v něm naleznete vitamín B12 a živé mikroorganismy, které napomáhají správnému trávení. Oproti klasickému jogurtu ale bohužel řecký jogurt obsahuje i vyšší množství tuku a naopak méně vápníku. Pokud tedy chcete zhubnout, řecký jogurt by pro vás měl být tabu.